Notifications
Clear all

Mijn verhaal  

Samira1990
(@samira1990)
New Member
Lid geworden: 5 maanden geleden

Hoi hoi

Wat goed dat je dit forum hebt opgezet. Voorheen las ik veel informatie van mensen in diezelfde situatie op meldpunt sillicone. Ik heb 13 jaar geleden sillicone laten plaatsen 3 jaar later werd ik terug geroepen omdat het ging om de pip implantaten die zijn toen ook een aantal weken erna verwijderd( wel helemaal kapot waren de protheses) ik heb toen nieuwe laten plaatsen en ben verder gegaan door de jaren heen heb ik zoveel klachten ontwikkeld die nergens aan te linken waren vage klachten onderzoeken niks kwam er telkens uit ik had ook veel last van mijn borst waardoor ik vorig jaar na een arts ben geweest en mijn situatie heb uitgelegd hij erkende gelukkig de situatie meteen en gaf aan dat er veel vrouwen tegenwoordig zijn die de protheses eruit wouden hebben. Hij kon me niet garanderen natuurlijk dat op het moment ik ze liet verwijderen de klachten die ik heb ook echt weg zouden gaan. Maar goed ik dacht ik ga het gewoon nu echt doen. Mijn gezondheid is belangrijker als uiterlijk. Ik heb vorig jaar ook meteen verschillende echo’s laten maken en daar was ook duidelijk te zien dat er sillicone deeltjes in mijn lymfen zitten. Wat hier de effecten van zijn op langere termijn is niet duidelijk. Ik ben nu 6 maanden verder de klachten zijn nog niet verdwenen helaas. Ik geef het nog even wat tijd want bij de ene duurt het paar weken maar het kan ook maanden of jaren duren. Zo niet ga k langs een immunoloog misschien dat die meer duidelijkheid kunnen geven aan mij!

Kortom laat je altijd goed informeren of begin er geen niet aan en wees blij met jezelf.

Share: